Hrad Rožmberk

informace, historie, tipy na výlety

hrad Rožmberk hrad Rožmberk hrad Rožmberk

Turistické a cyklistické trasy v okolí hradu Rožmberk

Cyklotrasa: Krumlovský okruh

Český Krumlov – Zátes – Zátoň – Branná – Přízeř – Rožmberk nad Vltavou – Rožmitál na Šumavě – Přídolí – Zahoránky –  Český Krumlov

Popis trasy: Váš cyklistický výlet začněte v Českém Krumlově, odkud pokračujte po značené cyklotrase až do Rožmberka nad Vltavou. Po prohlídce hradu se vydejte zpátky do města Český Krumlov přes Rožmitál na Šumavě. Po cestě se můžete těšit na krásné výhledy a historické památky.

Délka trasy: Celkem ujedete 51 km po středně náročné trase, vhodné pro crossová (trekingová) kola.

Cyklotrasa: Rožmberk nad Vltavou – Trojany

Rožmberk nad Vltavou – Trojany

Popis trasy: Většinu trasy pojedete po lesních a polních cestách a také po silnicích třetí třídy. Z Rožmberka se vydáte přes dvě křižovatky a dojedete do obce Trojany.

Délka trasy: Celkem ujedete 11,5 km na nenáročné trase.

Cyklotrasa: Vyšší Brod – Kaplice

Vyšší Brod – Hrudkov – Rožmberk nad Vltavou – Rožmitál na Šumavě – Hněvanov – Bujanov – Omlenice – Kaplice

Popis trasy: Z Vyššího Brodu vyjeďte po silničním značení ve směru na Rožmberk nad Vltavou, Bujanov až do Kaplic. Cesta vás povede po zpevněném nebo asfaltovém povrchu po účelových komunikacích a silnicích třetí třídy.

Délka trasy: Celkem ujedete 27 km na střední až těžké trase, vhodné pro trekingová a MTB kola.

Cyklotrasa: Okruh Vltavským kaňonem

Vyšší Brod – Mnichovice – Kapličky – Spáleniště – Přední Výtoň – Frýdava – Frymburk – Lipno nad Vltavou – Čertova stěna – Loučovice – Vyšší Brod

Popis trasy: Cestu začnete ve Vyšším Brodě odkud se vypravíte po cyklotrase číslo 1033 na Spáleniště. Trasa vás povede údolím Vltavy a národní přírodní rezervací Čertova stěna. Ze Spáleniště pokračujte po trase 1019 do Frýdavy. Z Frymburku pokračujte po Šumavské magistrále až do Vyššího Brodu.

Délka trasy: Celkem ujedete 40 km po středně náročné trase, vhodné pro crossová (trekingová) kola.

Cyklotrasa: Vyšší Brod – Lipno

Vyšší Brod – Lipno nad Vltavou – Přední Výtoň – U Mostu – Svatý Tomáš – Vyšší Brod

Popis trasy: Z Vyššího Brodu se po cyklotrase s číslem 33, cestou se podíváte na Čertovu stěnu a jedete ve směru Lipno nad Vltavou. Pojedete silnicí podél Lipna a přejedete hráz, pokračujete na Přední Výtoň a po cyklo 1019 se dostanete na místo U Mostu, odtud vás čeká strmé stoupání na místo Svatý Tomáš. Dále budete pozvolně klesat zpátky do Vyššího Brodu.

Délka trasy: Celkem ujedete 59 km po středně náročné trati, vhodné pro crossová (trekingová) kola nebo horská (MTB) kola.

Cyklotrasa: České Velenice – Vyšší Brod

České Velenice – Nové Hrady – Dlouhá Stropnice – Horní Stropnice – Dobrá Voda – Hojná Voda – Staré Hutě – Žofín – Rychnov nad Malší – Dolní Dvořiště – Trojany – Horní Dvořiště – Dolní Drkolná – Vyšší Brod

Popis trasy: Z obce České Velenice se vydejte přes několik křižovatek k rozcestníku Vyšné, dále k dalšímu rozcestníku U Nakolic a dojeďte až do obce Nové Hrady, kde můžete navštívit zámek. Po prohlídce pokračujte k rozcestníkům Městský Mlýn, U křížku, přes několik křižovatek dorazíte do Dlouhé a Horní Stropnice, odkud pokračujete do obcí Dobrá Voda a Hojná Voda. Pokračujte do obce Staré Hutě a od rozcestníku Mlýnský vrch na obec Černé Údolí a posléze do Žofína. Dojedete k rozcestníku Huťský rybník a přes několik křížení dorazíte k Uhlišťskému rybníku, pokračujte k usedlosti Leopoldov a k rozcestníkům Horní Příbrání, Dolní Příbrání, Pod Tokaništěm. Od rozcestníku Svatý Kámen se vydejte do obce Rychnov nad Malší a do Dolního Dvořiště. Následuje obec Trojany a přes několik křižovatek a křížení dojedete k zámku Český Heršlák. Odtud vás čeká směr na obec Horní Dvořiště, Dolní Drkolnou a přes usedlost Herbertov dojedete do obce Vyší Brod.

Délka trasy: Celkem ujedete 95 km po náročné trati, kde pojedete většinu cesty po vozových a silnicích třetí třídy.

hrad Rožmberk

Hrad Rožmberk najdete ve městě Rožmberk nad Vltavou v jižních Čechách. Hradní komplex tyčící se nad meandry Vltavy je tvořen dvěma samostatnými stavbami - Dolním a Horním hradem.

Tipy na výlet

Jizerské hory jsou ideálním místem pro milovníky turistiky a cyklistiky. Naleznete zde také zajímavé památky, mezi které bezesporu patří také hrad Grabštejn. V létě se zde také koná známý hudební festival Grabštejn World fest.

Líbí se Vám tento web? Budeme rádi, jestliže na své stránky umístíte některý z připravených odkazů: